Shop Mobile More Submit  Join Login
Marcus Moru - character design by hapa-haole Marcus Moru - character design by hapa-haole
**please full view for transparency**

my male entry for the joint comic project. [link]

palette: you gotta problem?

notes: marcus leans a little more to the scifi end of the scale, but that's because i'm a scifi nerd.
i didn't post a picture of his tattoo, but that's cuz it's somewhere you can't see ~_^ no, just kidding .it's on his back. but when does he take off his shirt?
i managed to use only the selected palette to make all the colors for marcus. i mixed and layered colors like paint to get the variations :)

all character designs on this sheet (c) me :)

stock images belong to their creators: [link] [link] [link] [link] [link]
Add a Comment:
 
:iconajust:
AJUST Featured By Owner Jul 17, 2010  Professional Digital Artist
Whoa, brilliant! This is an amazing design through and through. Marcus' story is really intriguing.
Reply
:iconmarzie-x:
marzie-x Featured By Owner Jul 17, 2010  Student Artist
Hm. Of course his uniform isn't pink. It's salmon. Or coral, whatever floats your boat. -cough-
His backstory's pretty well thought-out as well. Poor guy though D| <3
Reply
:iconhapa-haole:
hapa-haole Featured By Owner Jul 17, 2010
hmmm... i think he'd pick salmon. sounds manlier than coral, doesn't it? not that he's too concerned with manliness. just being taken seriously.
aw, yes. but he's an optimist, so he'll pull through :p
Reply
:iconhyperionwitch:
hyperionwitch Featured By Owner Jul 15, 2010  Professional Digital Artist
Dang, I like this guy! I am kind of amazed when people can convincingly pull off military things ('cuz I know so little about military things), so I commend you for that. His backstory is so interesting, I feel awful about his friend and him! Excellent work, you definitely did a good job with this guy. (Way to use those colors!)
Reply
:iconhapa-haole:
hapa-haole Featured By Owner Jul 17, 2010
thank you! i know military stuff more than i do fantasy and magic type things, so i tend to lean towards it. i'm glad he stands out in this way, because if it was an all military cast, he'd vanish into the background lol.
Reply
:iconhazumi-yuki:
Hazumi-yuki Featured By Owner Jul 13, 2010
Lovely job! We both had a kind of similar idea with pants. XD
Reply
:iconhapa-haole:
hapa-haole Featured By Owner Jul 13, 2010
haha yesss. perhaps given the chance, most people would make boys wear pink pants :p

maybe shym would mistake marcus' pants for a fashion choice, which would make marcus kinda grumbly haha. "it's part of my uniform -_-;;"
Reply
:iconhazumi-yuki:
Hazumi-yuki Featured By Owner Jul 13, 2010
"Well that's cool! 8D,"

Shym would start loving on how great pink pants look.
Reply
:iconkazeielan:
Kazeielan Featured By Owner Jul 10, 2010  Student Traditional Artist

I'm glad I'm not the only one who has a character with a more scifi feel to him. *whew*

And I -love- how the character sheet is set up. Very unique.

His bio made me sniffle. I bet HyoJun's pups are adorable, though. XD.
Reply
:iconhapa-haole:
hapa-haole Featured By Owner Jul 10, 2010
i kind of want to draw them. just because i heart puppies.

yay scifi! i hope you'll be able to submit more art of your character because he has a very unique thing going on :p
Reply
:iconkazeielan:
Kazeielan Featured By Owner Jul 10, 2010  Student Traditional Artist
I so would. XD.

I intend to. I actually spent a five-day trip with my family working on a drawing of him.
Because I am a dork.
And thank you.
Reply
:iconarada:
Arada Featured By Owner Jul 8, 2010
I loved this when I saw it and I still do. c: I'm glad I'm not the only one who goes a little sheet crazy. XD

I'm glad that he's not what some people think of as a generic asian. He's not always clam and collected, and his personality and backtory would clearly make and plot interested! Good luck, I hope you make hte cut. c:
Reply
:iconhapa-haole:
hapa-haole Featured By Owner Jul 9, 2010
thaaanks! i hope so too :)
Reply
:iconhatchii:
Hatchii Featured By Owner Jul 7, 2010
This is so cool. I really love how you put it all together. The ref in itself gives a bit of an insight into the character. I also like how you went for the sci-fi instead of pure fantasy. It gives the group more of a variety.
He sounds really cool though, and I think it is great! Great detail and I love the character.
Good job!
Reply
:iconaisazia:
aisazia Featured By Owner Jul 7, 2010
Whoo! Sweet character sheet/document. Very nice details and the extra snapshots are pure genius! Looks very graphic novel illustration type that could be used professionally. ^_^
Reply
:iconhapa-haole:
hapa-haole Featured By Owner Jul 7, 2010
thank you. i thought a photo would be a good glimpse into his past. and he does carry it around with him, so that might end up being important. who knows.
Reply
:iconaisazia:
aisazia Featured By Owner Jul 7, 2010
It is, a unique way to show that. :D
Reply
:iconenvy-fangurrl:
Envy-Fangurrl Featured By Owner Jul 7, 2010
I LOVE HOW YOU INCLUDED SNAPSHOTS.
This pleased me more than it should have XD
It's also interesting how he's only in his early thirties and already retired XD And I love sci-fi, so it's okie that you're a sci-fi nerd!
He's awesome XD
Reply
:iconhapa-haole:
hapa-haole Featured By Owner Jul 7, 2010
thanks ^^
haha, yeah. i suppose "retired" is a nice way of saying "quit". lol. but that's sort of how the military works. when your contract is up you have the option to keep going or "retire".
and yus! scifi nerds unite!
Reply
:iconmissushow:
MissusHow Featured By Owner Jun 27, 2010  Student Artist
MAN he is so cute. And it's so sad about Hyo! That picture of them makes me want to bawwww. I am such a fan of the pink pants and the pink gun. The way you did this character sheet is suuuper professional. Great job, hapa!!!
Reply
:iconhapa-haole:
hapa-haole Featured By Owner Jun 27, 2010
XD thank you! i'm glad the photo works. i wanted to include it to really explain his motivation for everything he does.
i'm sure he'd tell you "they aren't PINK. they're RUST" lol. it was an iron planet kind of like mars :p
Reply
:iconmissushow:
MissusHow Featured By Owner Jun 27, 2010  Student Artist
Yeah. I sense Marcus is super srs honor bound kind of guy. With my. jedi senses.

can't wait to see him develop. :D
Reply
:iconbananasmash:
bananasmash Featured By Owner Jun 26, 2010   Digital Artist
Loooool Marcuuuus. I love how he's kind of short. Makes him cuter. AND HIS SMILING EYES. They are precious.

I really love everything you came up with for the Haezhou, kind of a shame that you aren't making a character of that race ;.; I mean, I know Marcus is technically of that race BUT STILL. You seriously fleshed them out almost as much as your fleshed out Marcus. They must be included into the comic someway, I think. Yessss. Along with other Raytheks. I assume that when this whole project gets further along we'll need to think of different races to include in the story, so that will be fun c:

I love his uniform colors and his HAT! And the fact that he wears it a bit to the side, heehee. I am also very pleased that he would seemingly mesh with my characters well :U Duo and Marcus would get along but it would be a weird friendship as they both seem kind of awkward. And then Doni and Marcus...heehee. He would love its music, and it would LOVE to tease him a lot since he would be so confused by it. Hilarious.

I am excited for your girl character, though.
Reply
:iconhapa-haole:
hapa-haole Featured By Owner Jun 28, 2010
lol! maybe his godkids can call him little uncle.

i know, right? i think i'm gonna draw some haezhou pics. i hope it is allowed D:

ALL dashing men wear cocked hats. that's how you know they are good. i imagine doni stealing his hat.
Reply
:iconbananasmash:
bananasmash Featured By Owner Jun 26, 2010   Digital Artist
OH ALSO HIS NAME. THAT WAS AMAZING. It fits everything so well, haha. Who knew Marcus was NOT as plain of a name as we all thought?
Reply
:iconhapa-haole:
hapa-haole Featured By Owner Jul 1, 2010
i know! his name is full of powerrrrrrr
Reply
:iconmotnur:
Motnur Featured By Owner Jun 25, 2010
Bravo! I really like how to made it look like an actual file rather than just a plain, boring character sheet. I'm glad you went more towards the sci-fi part of it, too (I'm a huge sci-fi nerd D: ) Marcus seems like a really well rounded character and you did a great job with him. I can't remember, but are you doing two entries for the contest? You probably mentioned it at some point, but I can't remember at the moment.


Also, pink pants. fffffffffffffffffiloveit
Reply
:iconbananasmash:
bananasmash Featured By Owner Jun 26, 2010   Digital Artist
Wait are my character sheets boring? *sob* D: I AM SORRY I AM SO LAZY.

Also hi, AM.
Reply
:iconhapa-haole:
hapa-haole Featured By Owner Jun 25, 2010
thank you! i think it turned out better than i thought.
yes yes. scifi ftw!!
thanks, i wanted him to be really relatable. like, he has flaws, but he's not a total fail, nor is he a super amazing genius at everything he does.
yes, i have a girl character as well. she'll be nothing like marcus lol. it's a surpriiiiiise.

and bwahaha yes. but they aren't PINK. they're RUST. geez
Reply
:iconmotnur:
Motnur Featured By Owner Jun 25, 2010
Is the girl the one you needed help naming at one point in time? :O I'd been trying to ask you over AIM (thank batman for that one), but you've never been on. Never ever. Did you still need help? I suck at making characters. II tend to make them too fail-ish to make sure they aren't Mary-Sues or some shit.

Rust, pink, teal... Same difference to me. :P
Reply
:iconhapa-haole:
hapa-haole Featured By Owner Jun 25, 2010
no no, i needed to name marcus' friend, but now that's taken care of. :p
I WILL GET ON AIM SORRY
Reply
:iconmotnur:
Motnur Featured By Owner Jun 25, 2010
Don't bother. Now I don't have anything important to say. *sobs*
Reply
:iconhapa-haole:
hapa-haole Featured By Owner Jun 25, 2010
well SHE still needs a name. i'll explain her to you later :)
Reply
:iconrenholder11:
Renholder11 Featured By Owner Jun 25, 2010
AHH YOU FINISHED! Where to begin? I want his hidden sling. The story about the pink clothes is awesome too. GREAT work on the photo! The little tears and wear marks. The mug shot looks really good too.

And you would make him dance to pop songs. You would.
Reply
:iconhapa-haole:
hapa-haole Featured By Owner Jun 25, 2010
why yes, yes i WOULD make him dance. but i mean... remember the dancing cadet? how could marcus NOT dance?

i kind of want his guns. i just took parts from some of my favorite guns to make them lol. the smg is sort of a cx4 mixed with an mp5. so CUTE. i wish it were real :c
Reply
:iconhunter-wolf:
Hunter-Wolf Featured By Owner Jun 25, 2010  Hobbyist Digital Artist
Very interesting characters .. the layout of the profile is also a very nice touch ;)

I also like the fact he is more science-fiction flavored ... i think it will take us some time to be able to balance Sci-Fi and Magic in our project ... Marcus and Duorick ( bananasmash OC) are close to that balance.
Reply
:iconhapa-haole:
hapa-haole Featured By Owner Jun 25, 2010
thank you! i think putting together all the sheets of paper took longer than designing him haha.
i'm excited to see how all the characters mesh together!!! like, how useful will his guns be in a world of magic?
Reply
:iconrow:
row Featured By Owner Jun 25, 2010  Hobbyist General Artist
Also, jus because people can cast magic doesn't make the immune to bullets. If you manage to hit them, they are down for the count :D!
Reply
:iconhapa-haole:
hapa-haole Featured By Owner Jun 28, 2010
what about MAGIC bullets? lol
Reply
:iconrow:
row Featured By Owner Jun 28, 2010  Hobbyist General Artist
Hahaha. OMG, did I tell you that Brittany saw Jack Black at the airport?!!
Reply
:iconhapa-haole:
hapa-haole Featured By Owner Jun 28, 2010
wait... recently? i thought i remembered hearig that. maybe not lol
Reply
:iconrow:
row Featured By Owner Jun 28, 2010  Hobbyist General Artist
Well, like a few weeks ago. He was at the airport acting goofy apparently, haha. Hey, get on MSN, I can show you progress!!
Reply
:iconhunter-wolf:
Hunter-Wolf Featured By Owner Jun 25, 2010  Hobbyist Digital Artist
Hmm .. about the guns .. maybe not all people in that world could use magic .. guns are pretty effective aganist most traditional fantasy weapons (swords, spears, .. etc etc) .. also .. many magic spells need time to cast or has a cool down (all RPG fans know that XD).

I think like Row said .. Final Fantasy series always did mix magic and technology in very interesting ways.
Reply
:iconhapa-haole:
hapa-haole Featured By Owner Jun 28, 2010
haha true true. why did i not think back to my rpg knowledge? very good point :)
Reply
:iconrow:
row Featured By Owner Jun 25, 2010  Hobbyist General Artist
I am loving the layout of the design sheet. The personal file was a nice touch/idea to organize that ass of information you have about Marcus.

It is interesting that Marcus is 2 races, Haezhou being a race is is honored as. I am so curious to see his "rite of passage" Haezhou tattoo design.

Him being a military guy is nice, because he seems to be the only character with formal combat training experience. This is a nice contrast to some of the other characters because his outlook on battles and life with be completely different from others.

The image that he carries of his dead friend is so sad. I hope he wasn't murdered, that would be so sad!! Will he ever find his friend?! To be continued?!!

As for physical features, I like the little details, like his white patch of hair, detail panels in his pants, and his thick eyebrows!!
Reply
:iconhapa-haole:
hapa-haole Featured By Owner Jun 25, 2010
oh you. you should have waited til you woke up fully XD haha <3
yes, there is so much info about marcus. i guess i invested a lot in him. there's even more i could write, but i suppose it will come out a bit at a time.
yeah, i think he'll be interested to meet this planet full of conjurers and mystics and monsters. i think they'll be very different from stereotypical aliens and space beings.
and yes, the eyebrows shall seduce all who gaze upon him :p
as for the tattoo, i'll post a seperate drawing of it. is that ok? to add a secondary profile sheet?
Reply
:iconrow:
row Featured By Owner Jun 25, 2010  Hobbyist General Artist
Sure that is fine. Plus it is hard to cram a lot of detailed information into a small space. Secondary little extras are always welcome! It is like the cherry ontop of the sundae. However, I don't like cherries. So let's just say a delicious mountain of whipped cream!!
Reply
:iconhapa-haole:
hapa-haole Featured By Owner Jun 25, 2010
so... a picture of marcus covered in whipped cream? is this what i am reading?
Reply
:iconrow:
row Featured By Owner Jun 25, 2010  Hobbyist General Artist
Hahaha, I think that is a job for Rebecca. He can be added to her collection of pinup illustrations.
Reply
:iconbananasmash:
bananasmash Featured By Owner Jun 26, 2010   Digital Artist
Oh, just leave it to me >:3c
Reply
Add a Comment:
 
×




Details

Submitted on
June 25, 2010
Image Size
1.2 MB
Resolution
1604×800
Link
Thumb
Embed

Stats

Views
1,722 (2 today)
Favourites
11 (who?)
Comments
55
Downloads
37
×